Home » Bra tips » Optimera din exponering på mässan

Optimera din exponering på mässan

business fair

Om du funderar på hur du kan maximera räckvidden och nätverket för ditt företag kan mässor vara något för dig. En mässa är en samlingsplats för entreprenörer och företagare som tillsammans satsar på att skapa ett evenemang som erbjuder möjligheter för utveckling och idéutbyte.

Som företagare handlar det dels om att skapa nya kontakter och lära känna andra människor i branschen, men det handlar också om att visa upp sitt företag och visa eventuella kunder och samarbetspartners vad du går för. Därför gäller det att planera ditt deltagande i mässan på bästa sätt om du vill ha ut maximalt av den.

På en mässa har du möjlighet att bygga upp ett eget bås för att marknadsföra dina produkter eller tjänster. Där kan du välkomna intresserade besökare som får chansen att ställa sina egna frågor direkt till dig. Konkurrensen på många mässor är dock hård och det gäller att sticka ut om du vill ha ut det mesta av mässavgiften. Det kan nämligen kosta en slant att få vara med och bli representerad – men i längden lönar det sig ofta med rätt förberedelser. Ett smart sätt att få besökare att stanna till vid just ditt bås är att bjuda dem på något tilltugg. Dessutom kan du trycka upp godsaker med just din logga på för att ge det en personlig prägel. För mer information kan du klicka in här.

Ett annat sätt är att ge bort saker med din logotype på som senare kan användas i andra sammanhang. Ett populärt alternativ är pennor eftersom det är en relativt liten kostnad för dig som företagare samtidigt som du får bra spridning på din logotype eller slogan. Ett annat populärt alternativ är muggen som också kan fungera som en smart reklampelare. Där kan det dock vara värt att ta några kronor i avgift eftersom de kan kosta mer att producera.