Home » Bra tips » Tydlighet – en nyckelingrediens

Tydlighet – en nyckelingrediens

tydlighet

När man säljer saker på internet, vare sig det rör sig om en vanlig typ av webbshop eller någon annan form av verksamhet, så gäller det att vara övertydlig. Det gäller att ge dina besökare den bild de behöver för att både förstå den produkt som du säljer, men även vad du erbjuder som gör dig unik. Detta kommer med allra största sannolikhet att öka dina chanser till försäljning.

Vad bör man rimligtvis inkludera?

Ett bra förhållningssätt när man ska komma fram till hur man ska utforma sin sajt där man säljer någon typ av produkt eller tjänst, är att fundera över vad man själv hade velat ha svar på om man var i en situation där man skulle kunna tänkas vara intresserad. Väldigt små saker kan skilja agnarna från vetet och få dig att tappa en kund som du annars aldrig behövt göra. I det fall som du är osäker så kan en kundundersökning vara ett bra sätt att samla in den information du behöver för att förbättra kundernas upplevelse och undvika onödiga fallgropar.

För de som driver webbshoppar av alla olika dess slag rekommenderar vi att åtminstone alltid inkludera en bild på produkten, en beskrivande text, samt ett tydligt utsatt pris. Dessa element är bra information som kan hjälpa till att fånga in den potentiella kunden och som dessutom gör att du inte tappar den längre fram i processen för att den plötsligt får nys om något som den inte förutsatt tidigare, t.ex. att priset blivit högre än den tänkt sig. Här säljs tårtogram på just detta sätt, något som gör det väldigt enkelt för den potentiella kunden att planera sitt köp.